söndag 25 maj 2014

Mors Dag

Idag har jag och Safira lekt hela dagen i trädgården.  Det började med att vi lekte trädgårdsmästare och hjälpte Malin att plantera blommor och frön i däcken. Vi hade jättekul med att gömma spadar,sekatör och fröpåsar för Malin så att hon fick leta efter dem. Månntro att vi skrattade när hon gick runt och muttrade att hon var säker på att hon lagt spaden på kanten av däcket. När hon gick och letade någon annan stans så la vi tillbaka det vi gömt. Behöver jag säga att jag har ont i magen efter alla skratt. Till slut var det iaf färdigplanterat och font blev det. Nu hoppas vi på att dill, rucola, ringblommor och morotsfrön ska ta sig och att körvel, indiankrasse, ananassalvia och gräslöksplantorna ska växa till sig.
Malin berättade att det är Mors Dag idag så tydligen ska man vara extra snäll mot sin mamma då. Jag har ingen aning om var min ugglemamma är då jag tänkt att jag få väl vara lite extra snäll mot Malin istället. Så när hon åkte till sin mamma för att gratta henne så passade jag och Safira på att rensa bort alla maskrosor ut gräsmattan. Säger bara det: lyckat drag! Nu ligger jag på plus (som om jag inte alltid gjorde det!).
När Malin kom hem berättade hon att hon träffat Gunnar på Melldala, men han kallas ju inte Gunnar, han heter ju Sten! Gunnar är hans andranamn. Sten Gunnar Uggla.  Oh well! Han hade äntligen bestämt sig att det var dags att flytta.  Nu bor han tydligen hos Malins mamma och pappa. Hon sa att han hade hittat en trappa där som han kunde sitta på och hålla koll på saker och ting. Det blir nog en utmaning för honom, jag har hört att det finns gott om både älg och rådjur där. Han är ju inte så gammal då de kan nog verka skrämmande för honom.
Jaha, dags att avsluta. Kan säga att Elvira-Olga hälsar och säger god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar