lördag 3 maj 2014

äntligen ute på trappan!

Jag säger då det,  inget är som att få komma ut i vårsolen! Nu har jag intagit min favoritplats här i världen: trappan! Sitter och spanar ut mot vägen så att jag kan se allt som händer och håller koll på katterna i området. De får sig en åthutning då och då när de försöker göra sina toalettbesök i mina rabatter. Oerhört ouppfostrat om ni frågar mig!

Igår hände det en massa spännande saker. Helt plötsligt kom det en stor lastbil åkande och stannade precis utanför huset. Jag hoppade och hoade men han ville inte flytta på sig. Han påstod att det här var adressen han skulle till. Det blev till att kalla på Malin och Torbjörn så att de fick ta hand om saken. Under tiden flaxade jag upp på flaket för att kolla vad det var han hade med sig. Det var stora vita plastsäckar med jord och sten. Men vi har ju en massa jord och sten på baksidan tänkte jag, inte kan vi väl behöva mer? Men det visade sig att det verkligen skulle hit. Med van hand manövrerade chauffören  lyftkranen på bilen så att han kunde lyfta av säckarna och ställa dem på uppfarten. Jag frågade hur långt han kunde lyft så tunga säckar och han sa att det gick att sträcka sig hela 15 m om han var tvungen. Det är långt! Tänk om flodhästen hade varit med då, då hade han blivit imponerad!

Har ju glömt att berätta om Saphira, nyaste tillskottet i familjen. Hennes uppgift är tydligen att vakta däcken när växterna har kommit dit. Hon tar sitt uppdrag på fullaste allvar. Det var knappt att jag fick landa på ett av däcken häromdan. Hoppas att hon släpper den attityden, annars kommer vi att få problem hon och jag. Jag var ju trots allt här först! Ålder före skönhet eller vad det nu är de säger? Eller kanske inte, tycker nog att det borde var ålder OCH skönhet framför..... åhh, jag vet inte.... vad komplicerat det blev nu då! .... framför drakar förstås!

När bilen hade åkt blev det fart på Malin och Torbjörn. Malin grävde i den gamla jordhögen och sorterade ut sten och ogräs och sedan spillde hon ut jorden på gräsmattan. Hon är allt bra konstig den där! De flesta andra vill ju ha gräs på sin tomt och så går hon och häller ut en massa jord överallt. Undra hur hon tänkte där! Torbjörn är inte mycket bättre han. Han höll på med ett stort stycke plast som han skar bitar av och försökte passa in i däcken. Jag var tvungen att stänga öronen flera gånger för han lät så konstigt ( han sa en massa konstiga ord som jag inte vill ta i min näbb). Elvira-Olga gjorde sitt bästa att försöka hjälpa honom att mäta omkretsen i däcken, men hon hade lite svårt för det där med enheter. Decimeter är ju faktiskt inte det samma som meter. Jag tror att hon får träna lite mer på det där, fast det är klart, hon är ju inte så gammal och bara en drake.
Bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar