söndag 30 mars 2014

Jippi, hopp, hopp!

Äntligen lite gräs mellan klorna! Nu känner man sig som en ny uggla! Har inspekterat trädgården och lyckades till och med få ut Elvira-Olga och sola lite. Rabarbern börjar komma upp ur jorden och det knoppas i äppleträdet. Torbjörn tog fram pelargonerna från garaget så nu får Tvätt-Sara ännu mer att stå i när hon ska hålla koll på alla blommor. Hoppas hon inte får för sig att de ska bada för de såg allt lite dammiga ut... så hittade jag de första små bladen på citronmelissen oxå :-) Önskar bara att dagen kunde varit längre, tyckte det var alldeles för tidigt att gå in när Malin sa att det var dags. Är något tjafs om att ställa om klockan har jag förstått. Förstår inte riktigt varför? Fast egentligen spelar det väl ingen roll bara jag får mat i tid.
Nu ska jag nog passa på att sova så jag kan ut och busa imorgon :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar