torsdag 27 mars 2014

Vårstädning

Nu är det vår på riktigt! Jag har precis ruggat klart och dessutom sopat hela altanen. Elvira-Olga tyckte att det fortfarande var för kallt så hon la sig under sin filt och sov, trots att jag försökte få henne att förstå att hon skulle bli varmare om hon hjälpte till och rörde på sig. Enligt henne funkade det inte så för drakar. De behöver visst en massa värme innan de kan börja röra på sig. Hon sa att hon längtade efter sommaren. Kanske blir hon gladare i helgen. Det ska visst bli fint väder då och varmt, det sa de på Tv:n.

Nu tänkte jag att jag skulle hjälpa Malin att städa på arbetsbordet. Jag undrar hur hon kan hitta något där egentligen. Kanske är det därför hon helst tar med sig några nystan och sätter sig i soffan istället :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar