onsdag 29 januari 2014

Långtråkigt

Ibland kan en ugglas dagar vara ganska långa ... och tråkiga. Som idag. Flodhästen tjurade och ville inte vara med på dammfotboll, han påstod att jag fuskade bara för att jag har vingar att flaxa med. Jag kan väl inte hjälpa att jag inte har lika stor näsa som han att blåsa med?! Och råttorna var ute någonstans och härjade. Jag slår vad om att Tvätt-Sara fått för sig att hon ville gå och hälsa på några släktingar i skogen, hon har ju några stycken. Hustomten var i och för sig hemma men för det mesta är det ingen idé att försöka få honom att hänga på och göra något följt han är så upptagen med allt vad en hustomte måste göra. Och ovanpå allt detta så hade Malin och Torbjörn en riktigt lång jobbdag och kom inte hem förrän klockan var halv sju på kvällen. Ja, ni märker, det är inte alltid så lätt att vara uggla, särskilt inte att behöva roa sig själv på detta vis! Fast nu snöat det visst igen. Kanske kan jag övertala Malin och Torbjörn att ta med mig och åka pulka till helgen, såvida Torbjörn inte blir förkyld förstås, jag tyckte det lät som han började snörvla nu på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar