lördag 13 december 2014

Orolig. ...

Oj, oj, oj! Nu har det hänt något som jag aldrig varit med om! Torbjörn ligger fortfarande i sängen och sover och klockan är nästan tio! Malin säger att han har feber och måste vila. Tänk om jag också får feber! Jag har inte tid att ligga och sova! Måste ju fixa inför julen.  Alla prydnader ska ju upp och så måste jag göra iordning så att Reinard trivs när han kommer.  Plocka fram halm och hö så han har något att äta. ..eller vill han hellre ha skumtomtar tro? Vem Reinard är? Julrenen så klart! Han går ett trineeprogram hos tomten, men han får inte vara med på den stora dagen än så då slaggar han här under julen.
Håll nu all tummar,klor, fjädrar och annat man kan hålla så att jag inte blir sjuk jag oxå! Har verkligen inte tid med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar