torsdag 27 november 2014

Snart advent

Tipp trapp tipp tapp.... Snart vi tar fram tomten, snart tar fram tomten....vinden viner dimman döljer huset, döljer huset. Tipp tapp tipp tapp tippi tippi tipp tapp tipp tipp tapp!

Ingen snö och kyla, bara en massa regn och rusk och dimma som styrker runt huset och gör att man blir kall om både näbb och klor. För att inte tala om vad den gör med fjädrarna! Tur att det finns hårtork att använda! På söndag är det tydligen dags för advent, det kan man inte tro med tanke på vädret! Då ska jag dricka glögg och äta lussekatter har jag bestämt! En massa glögg och lussekatter! Ja, ja, försäljaren och hustomten och råttorna ska väl få lite de oxå, men jag ska ha mest, det har jag bestämt! Är man uggla så är man, och då MÅSTE man ha det.

Idag var Malin och Torbjörn sena hem. Det visade sig att de hade varit och handlat lampor och lite mat på vägen. Tycker det är lite oförskämt att de inte säger till att de ska vara sena. Då hade jag ju fixat maten själv, men nu väntade jag på att få en rejäl bit revbensspjäll och potatismos. Det är ju inte varje dag man får sådan festmat!

Nix pix, dags att avsluta ska spela dammfotboll med hustomten och flodhästen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar